vrijdag, mei 13, 2005

Toekomststokje

Alhoewel Kries geen madame Zaza is of geen glazen bol heeft, wil hij toch wel het stokje opvangen die in zijn richting werd geworpen door Dinges.
Waar staat Kries op 13 mei 2010? Met de carrière staat het (zeer) goed, dus laat ons zeggen, laat het alleen maar verder in deze richting gaan. Op zich gaat met Kries eigenlijk alles opperbest. Ik blijf de eeuwige student die ik ben. Volgend jaar alweer een nieuw academiejaar. Studeren en werken, een prettige combinatie. Studeren en werken én bloggen…Niet altijd een prima combinatie,… zul je deze week al wel gemerkt hebben. Gelukkig was er dinges of mijn blogje lag nog wat langer stil vrees ik.
Waar Kries verder nog zal (wil) staan binnen vijf jaar is misschien op een nog strijdbaardere plaats op het gebied van inzet tegen onrechtvaardigheid en ongelijkheid. Dat is en zal altijd Kries zijn ding blijven. Werken rond sensibiliseren en bewustmaking van studenten rond de Noord-Zuid problematiek, (anti)globalisering, millenniumdoelstellingen.
Zelfverrijking op het gebied van gedachtegoed,... aanmoedigen. Zelfverrijking op het gebied van - kost wat kost - financiële verrijking,... ontmoedigen. Kries wil mensen doen inzien dat we niet alles echt nodig hebben wat we kopen, dat we niet klakkeloos moeten inlopen op allerlei trends. We moeten niet per se die dvd-speler hebben of moeten we per se een mp3-spelertje of een playstation, Dvd in de wagen bekijken, cd-lader in de koffer van onze wagen,…
Ten laatste hoop Kries te kunnen rondlopen in een properder milieu. We moeten niet zitten wachten op een ondertekend document waarop staat dat het milieu properder, duurzaam moet worden behandeld. Het begint – en dat weet iedereen – alleen al bij jezelf....

Dag dinges tot nog eens…

En… vangen…. Ieneke en Anne-Floor

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Dat is grappig. Ik haat stokjes, maar dit is een leuk stokje, daar kan ik wel een debiel verhaaltje van maken! Ik zal kijken of ik er vandaag nog tijd voor heb en anders morgen!

08:56  

Een reactie posten

<< Home