dinsdag, september 19, 2006

Radio Tarifa

Vanavond is zo’n avond waar je genietend van een cedeetje, achterover in de zetel hangt, en niets anders doet dan de muziek (en de tekst) laten op je afkomen. In mijn geval nu, de muziek van de Spaanse groep, Radio Tarifa, muziek uit de live cedee Fiebre (koorts). Een opzwepende mengeling van wat de culturen in het zuiden van Spanje gebracht hebben. Een beetje te vergelijken met de gebouwen in oude steden als Toledo : Arabisch, Joods, Christelijk. Het zijn deze inter-relationele aspecten die de muziek net zo smakelijk maken. Dit en een sterke Middeleeuwse achtergrond van het maken van muziek zonder akkoorden. Wie van culturen houdt, zal deze mix van culturen zeker smaken in deze prachtige muziek. Een klein fragmentje uit één van de teksten :

El cura no baila
Porque tiene una corona
Baile señor cura baile
Que Dios todo lo perdona

De priester danst niet
Omdat hij zijn witte boord draagt
Dans priester, dans !
God vergeeft alles

Uit El mandil de Carolina, traditioneel Castiliaans volkslied.

3 Comments:

Blogger MOLADY said...

schoon stukje!

09:07  
Anonymous Anoniem said...

Dat lijkt me zeker het proberen waard.
Overigens werkte de link bij je reactie niet naar behoren en ik heb te weinig digitaal inzicht om je te vertellen wat er aan de hand is. Succes.

00:33  
Blogger Kries said...

Ik zal de http:// vergeten zijn denk ik...

14:16  

Een reactie posten

<< Home